Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu, a ze względów administracyjnych nie mogące przesłać od razu formularza zgłoszeniowego, proszone są o przesłanie takiej informacji mailem do biura IIA Polska (office@iia.org.pl).
Obszar wiedzy: Finanse
Opis szkolenia: W wielu organizacjach obszar podatkowy kojarzony jest wyłącznie jako domena komórki ds. księgowości, ewentualnie komórki ds. kadr naliczającej wynagrodzenia pracowników. Tymczasem podatki krążą w krwiobiegu całej firmy, przenikając do większości procesów biznesowych.
Podczas szkolenia wyjaśnimy, czym jest dojrzała funkcja podatkowa, z jakich elementów się składa i jak ją zbudować w oparciu o różne modele teoretyczne ( w tym COSO oraz OECD) oraz jakie są związane z tym korzyści.
Podpowiemy, od czego zacząć budowę dojrzałości podatkowej organizacji i jak w praktyce uwzględnić podatki w procesach z pozoru niepodatkowych. Na przykładzie konkretnej organizacji pokażemy, jak mogą wyglądać dojrzale procesy i procedury podatkowe.
Do kogo kierowane jest szkolenie: Audytorzy wewnętrzni, osoby kierujące komórkami ds. finansowych/księgowych/finansowych.
Program szkolenia:
Funkcja podatkowa
Program współdziałania
Ramy Wewnętrznego Nadzoru Podatkowego
Ocena dojrzałości podatkowej
Forma szkolenia: Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu, prezentacji, studium przypadku oraz warsztatów.
Wykładowcy: Michał Borowski (CRIDO), Tomasz Groszyk (CRIDO)
Michał Borowski - Partner w CRIDO, doradca podatkowy
Michał jest partnerem kierującym Zespołem Tax Governance w CRIDO. Doradza również w zakresie podatku VAT podmiotom prywatnymi publicznym. Wprowadza kluczowych przedsiębiorców do Programu Współdziałania, a także wspiera we wdrażaniu rozwiązań Cooperative Compliance (w tym strategii podatkowych) oraz zarządzania ryzykiem podatkowym. Reprezentuje klientów w kontrolach
i postępowaniach podatkowych oraz sądowo-administracyjnych dotyczących sporów w obszarze VAT. Michał jest członkiem Rady ds. Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania II kadencji powołanej przez Ministra Finansów, ekspertem podatkowym i Ministrem ds. Podatków Gospodarczego Gabinetu Cieni Business Centre Club, a także członkiem Rady Programowej United Nations Global Compact (Agendy ONZ), w ramach której prowadzi projekty z obszaru Cooperative Tax Compliance w tym dialog
z Ministerstwem Finansów związany z rozwojem Programu Współdziałania. Brał udział w pracach Komisji Europejskiej nad tzw. Zieloną Księgą VAT (VAT Green Paper). Za swoje osiągnięcia otrzymał dwukrotnie 2 miejsce w kategorii „Najlepszy doradca podatkowy: VAT” w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej” (2019, 2014). Karierę zawodową rozpoczynałw międzynarodowej firmie doradczej,
a następnie kierował praktyką VAT w znanej polskiej kancelarii. W 2014 r. dołączył do CRIDO. Od 2009 roku posiada uprawnienia doradcy podatkowego.
Tomasz Groszyk - Starszy Menedżer w CRIDO, doradca podatkowy, radca prawny
Tomasz specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków od towarów i usług oraz zajmuje się tematyką cooperative compliance, w tym prowadzi projekty związane z aplikacją podatników do Programu Współdziałania. Uczestniczył w projektach związanych z opodatkowaniem prywatnych przedsiębiorców oraz podmiotów sektora publicznego. Brał udział w przygotowywaniu opracowań dla celów publicznych konsultacji prowadzonych przez Komisję Europejską.
Karierę zawodową rozpoczął w jednej z wiodących polskich kancelarii podatkowych. Od 2014 r. związany jest z CRIDO. W 2015 r. pełnił obowiązki menedżera podatkowego w trzech spółkach produkcyjnych należących do jednego z największych amerykańskich konglomeratów. W latach 2020-2021 pracował w Ministerstwie Finansów na stanowisku zastępcy dyrektora Departamentu Podatku od Towarów i Usług. Jest absolwentem prawa i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim.
W 2014 r. Tomasz uzyskał tytuł doradcy podatkowego, a w 2016 r. – radcy prawnego pryz Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
Miejsce szkolenia:
online
Termin szkolenia: 05.11.2024 r. w godzinach 09:00 - 14:00
Cena szkolenia:
dla członków IIA Polska - 800.00 zł netto / 984.00 zł brutto
dla pozostałych osób – 1,100.00 zł netto / 1,353.00 zł brutto
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu, a ze względów administracyjnych nie mogące przesłać od razu formularza zgłoszeniowego, proszone są o przesłanie takiej informacji mailem do biura IIA Polska (office@iia.org.pl).
Oferowane zniżki:
Zniżki nie sumują się.
Cena szkolenia obejmuje:
Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz certyfikat ukończenia szkolenia, czyli certyfikaty CPE (Continuing Professional Education) uznawanych na całym świecie w zakresie raportowania wyników doskonalenia zawodowego dla posiadaczy certyfikatów CIA, CGAP, CCSA, CRMA oraz CFSA.
Zwolnienie z VAT jest możliwe w sytuacji finansowania szkolenia ze środków publicznych. Wtedy należy wypełnić oświadczenie:
Oświadczenie dotyczące zwolnienia z VAT.
Za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają 5 godzin CPE.
IIA Polska zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa uczestników.