IIA | Szkolenia | Pozostale Szkolenia | ON-LINE - Zarządzanie ryzykiem podatkowym

ON-LINE - Zarządzanie ryzykiem podatkowym

ON-LINE - Zarządzanie ryzykiem podatkowym

Prowadzący: 
Michał Borowski / Tomasz Groszyk
 

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu, a ze względów administracyjnych nie mogące przesłać od razu formularza zgłoszeniowego, proszone są o przesłanie takiej informacji mailem do biura IIA Polska (office@iia.org.pl).

Obszar wiedzy: Zarządzanie ryzykiem

Opis szkolenia: Celem szkolenia jest przedstawienie audytorom wewnętrznym oraz innym osobom nieposiadającym wiedzy podatkowej, zagadnień związanych z zarządzaniem ryzykiem podatkowym w ujęciu procesowym.

Podczas szkolenia wyjaśnimy jak rosnące wymagania organów podatkowych oraz zmieniająca się percepcja ryzyka podatkowego wpływają na audyt wewnętrzny. Przedstawimy wpływ różnych poziomów świadomości o ryzykach podatkowych na funkcjonowania organizacji: od znikomej świadomej istnienia ryzyk podatkowych w organizacji, przez identyfikację podstawowych ryzyk związanych z terminowością i prawidłowością składanych deklaracji podatkowych, aż do dojrzałego systemu zarządzania ryzykiem, który uwzględnia szeroką gamę ryzyk podatkowych.

Przedstawimy przykłady podmiotów, które podniosły znaczne straty finansowe i wizerunkowe, naraziły się na sankcję, kary a także odpowiedzialność karną i karnoskarbową – pokażemy, jak można byłoby unikać materializacji tych ryzyk lub zminimalizować straty dzięki odpowiednio poukładanym procesom.

Wskażemy, które komórki organizacyjne, poza komórką ds. księgowości mają rzeczywisty wpływ na obszar podatkowy. Wskażemy również, w których miejscach procesy biznesowe przenikają się z podatkowymi. Wspólnie prześledzimy drogę od pomysłu do nowy produkt/linię biznesową aż do zapłaty podatku. Przeanalizujemy wybrane procesy biznesowe pod względem pod kontem identyfikacji ryzyk podatkowych u samego źródła ich powstawania oraz pokażemy przykłady mechanizmów kontrolnych, dzięki którym można te ryzka zminimalizować.

Udział w szkoleniu ułatwi audytorom wewnętrznym identyfikacje ryzyk podatkowych kryjących się w różnych procesach biznesowych w organizacji oraz ocenę adekwatności stosowanych mechanizmów kontrolnych. Dzięki wiedzy zdobytej na szkoleniu obszar podatkowy będzie mógł zostać uwzględniony zarówno w planowaniu rocznym jak i w programie zadania audytowego – w różnych obszarach audytu.

Wiedza zakresu podatku nie jest wymagana do udziału w niniejszym szkoleniu.

 

Do kogo kierowane jest szkolenie: Audytorzy wewnętrzni, Risk Menedżerowie i inne osoby nieposiadające wiedzy podatkowej.

Program szkolenia:

Zarządzanie ryzykiem podatkowym – punkt wyjścia.

  • Nowe trendy w podatkach.
  • Ramy wewnętrznego Nadzoru Podatkowego.
  • Podejście Ministerstwa Finansów.

Proces zarządzania ryzykiem podatkowym

  • Elementy procesu.
  • Różna percepcja ryzyka podatkowego

Identyfikacja ryzyk podatkowych w organizacji w różnych komórkach organizacyjnych  / procesach.

  • Przykładowe ryzyka podatkowe w różnych obszarach działalności organizacji.
  • Szczegółowe omówienie wybranych ryzyk: kontekst / ryzyko / mechanizmy kontrolne.
  • Studium przypadku.

Audyt funkcji podatkowej.

  • Obszary zainteresowania audytu.

 

Forma szkolenia: Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu, prezentacji, studium przypadku oraz warsztatów.

Wykładowcy: Michał Borowski (CRIDO), Tomasz Groszyk (CRIDO)

Michał Borowski - Partner w CRIDO, doradca podatkowy

Michał jest partnerem kierującym Zespołem Tax Governance w CRIDO. Doradza również w zakresie podatku VAT podmiotom prywatnymi publicznym. Wprowadza kluczowych przedsiębiorców do Programu Współdziałania, a także wspiera we wdrażaniu rozwiązań Cooperative Compliance (w tym strategii podatkowych) oraz zarządzania ryzykiem podatkowym. Reprezentuje klientów w kontrolach
i postępowaniach podatkowych oraz sądowo-administracyjnych dotyczących sporów w obszarze VAT. Michał jest członkiem Rady ds. Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania II kadencji powołanej przez Ministra Finansów, ekspertem podatkowym i Ministrem ds. Podatków Gospodarczego Gabinetu Cieni Business Centre Club, a także członkiem Rady Programowej United Nations Global Compact (Agendy ONZ), w ramach której prowadzi projekty z obszaru Cooperative Tax Compliance w tym dialog
z Ministerstwem Finansów związany z rozwojem Programu Współdziałania. Brał udział w pracach Komisji Europejskiej nad tzw. Zieloną Księgą VAT (VAT Green Paper). Za swoje osiągnięcia otrzymał dwukrotnie 2 miejsce w kategorii „Najlepszy doradca podatkowy: VAT” w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej” (2019, 2014). Karierę zawodową rozpoczynałw międzynarodowej firmie doradczej,
a następnie kierował praktyką VAT w znanej polskiej kancelarii. W 2014 r. dołączył do CRIDO. Od 2009 roku posiada uprawnienia doradcy podatkowego.

Tomasz Groszyk - Starszy Menedżer w CRIDO, doradca podatkowy, radca prawny

Tomasz specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków od towarów i usług oraz zajmuje się tematyką cooperative compliance, w tym prowadzi projekty związane z aplikacją podatników do Programu Współdziałania. Uczestniczył w projektach związanych z opodatkowaniem prywatnych przedsiębiorców oraz podmiotów sektora publicznego. Brał udział w przygotowywaniu opracowań dla celów publicznych konsultacji prowadzonych przez Komisję Europejską.

Karierę zawodową rozpoczął w jednej z wiodących polskich kancelarii podatkowych. Od 2014 r. związany jest z CRIDO. W 2015 r. pełnił obowiązki menedżera podatkowego w trzech spółkach produkcyjnych należących do jednego z największych amerykańskich konglomeratów. W latach 2020-2021 pracował w Ministerstwie Finansów na stanowisku zastępcy dyrektora Departamentu Podatku od Towarów i Usług. Jest absolwentem prawa i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim.

W 2014 r. Tomasz uzyskał tytuł doradcy podatkowego, a w 2016 r. – radcy prawnego pryz Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.

Miejsce szkolenia:

online

 

Termin szkolenia: 22.05.2024 r. w godzinach 09:00 - 13:30

 

Cena szkolenia:

dla członków IIA Polska - 780.00 zł netto / 959.40 zł brutto

dla pozostałych osób – 980.00 zł netto / 1,205.40 zł brutto

 

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu, a ze względów administracyjnych nie mogące przesłać od razu formularza zgłoszeniowego, proszone są o przesłanie takiej informacji mailem do biura IIA Polska (office@iia.org.pl).

Oferowane zniżki:

  • 10% zniżki – dla 2 lub więcej osób zgłoszonych przez tę samą instytucję
  • 10% zniżki dla członków ISACA, PIBR, BCMG, ACCA

Zniżki nie sumują się.

Cena szkolenia obejmuje:

Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz certyfikat ukończenia szkolenia, czyli certyfikaty CPE (Continuing Professional Education) uznawanych na całym świecie w zakresie raportowania wyników doskonalenia zawodowego dla posiadaczy certyfikatów CIA, CGAP, CCSA, CRMA oraz CFSA.

 

Zwolnienie z VAT jest możliwe w sytuacji finansowania szkolenia ze środków publicznych. Wtedy należy wypełnić oświadczenie:

Oświadczenie dotyczące zwolnienia z VAT.

 

Za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają 5 godzin CPE.

IIA Polska zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa uczestników.

Nazwa użytkownika