IIA | Aktualnosci | Firma doradcza EY przygotowała praktyczny poradnik dla firm chcących inwestować w Polsce - „Doing Business in Poland"

Firma doradcza EY przygotowała praktyczny poradnik dla firm chcących inwestować w Polsce - „Doing Business in Poland"

Firma doradcza EY przygotowała praktyczny poradnik dla firm chcących inwestować w Polsce - „Doing Business in Poland"

24.02.2017

„Doing Business in Poland" to najnowsza edycja kompleksowego przewodnika dla inwestorów zainteresowanych rozpoczęciem i rozwinięciem swojej działalności w Polsce. Na blisko 200 stronach eksperci EY przygotowali praktyczne informacje z ośmiu rozległych tematów obejmujących klimat i zachęty inwestycyjne, otoczenie makroekonomiczne, podatki, kapitał ludzki, zamówienia publiczne, nieruchomości, audyt i księgowość oraz wybrane sektory gospodarki. Publikacja jest w języku angielskim. Można ją pobrać ze strony www.ey.com/pl/doingbusiness.

- Jesteśmy gospodarką, która stabilnie się rozwija. Skumulowany wzrost PKB w Polsce w latach 2008-2016 wyniósł ok. 32,6%. Wyższym wynikiem będą mogły pochwalić się zapewne tylko dwa kraje Unii Europejskiej: Malta i Irlandia. Mamy też młode, wykształcone kadry, świetnie znające języki obce. To doceniają inwestorzy, którzy chcą w Polsce rozwijać swoją działalność – podkreśla Jacek Kędzior, Partner Zarządzający EY Polska.

- Polska jest ciągle bardzo atrakcyjnym kierunkiem dla inwestorów. Jak wynika z corocznego raportu EY „Atrakcyjność inwestycyjna Europy", jesteśmy nie tylko krajem pierwszego wyboru w Europie Środkowo-Wschodniej, ale znajdujemy się w czołówce państw na kontynencie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. W 2015 roku w Polsce powstało 211 BIZ. To wzrost aż o 60% w porównaniu z 2014 – mówi Paweł Tynel, Partner EY i Lider Grupy Zarządzania Innowacjami w EY.

„Doing Business in Poland" to kompendium przepisów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej obowiązujących 1 stycznia 2017 roku. Autorzy poszczególnych rozdziałów są wiodącymi ekspertami w swoich obszarach z doświadczeniem na polskim rynku i w pracy z zagranicznymi klientami.

- Przygotowaliśmy tę publikację żeby przybliżyć różne praktyczne kwestie, z którymi stykają się inwestorzy zagraniczni, którzy wchodzą do Polski. Mamy nadzieję, że to pomoże firmom uniknąć typowych pułapek i zwrócić uwagę na obszary, w których wiedza i odpowiednie planowanie pozwolą zredukować ryzyko związane z działalnością– mówi Mikołaj Rytel, Partner w Dziale Audytu EY, Szef Amerykańskiej Praktyki w Polsce.

Publikacja składa się z ośmiu obszarów. Eksperci opisują w nich zagadnienia dotyczące klimatu i zachęt inwestycyjnych, zasad prowadzenia działalności, podatków, kapitału ludzkiego, zamówień publicznych, nieruchomości, audytu oraz księgowości. Osobny rozdział poświęcony jest także poszczególnym sektorom w polskiej gospodarce, które mogą być interesujące z punktu widzenia inwestorów zagranicznych.  

- Wiele instytucji oraz firm pytało nas o kolejną edycję Doing Business i stąd też inicjatywa jej przygotowania. Okazuje się bowiem, że niby w internecie jest wszystko, ale zebrane razem i klarownie przedstawione – już niekoniecznie – podsumowuje Paweł Tynel.

Nazwa użytkownika