
Cel warsztatu:
Główny cel to rozwinięcie przez uczestników praktycznych umiejętności przygotowania rekomendacji z wykorzystaniem narzędzi krytycznego myślenia.
Warsztat opiera na się na czterech filarach zarządzania ograniczeniami, według których 1) każdą sytuację można uprościć, odkywając jej źródłową przyczynę, 2) konflikty można rozwiązać dzięki zrozumieniu powodów, dla których powstają, 3) istotą rozwiązywania problemów jest współpraca, 4) jeżeli nierozwiązany problem narasta to oznacza, że czegoś jeszcze o sytuacji nie wiemy.
Korzyści:
Rozwiązując problemy możemy popełnić kilka kluczowych błędów takich jak: 1) brak zrozumienia istoty i przyczyn problemu, 2) skupienie się tylko na jednym rozwiązaniu, 3) wdrożenie w życie rozwiązania, które i tak nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
Uczestnicy nauczą się jak przejść proces od pogłębionej diagnozy i analizy problemu do wypracowania konkretnego rozwiązania, które ma wnieść oczekiwaną wartość dodaną w codziennej działalności organizacji. Stosowane narzędzia usprawniają procesy decyzyjne oraz komunikację w zespołach, przy jednoczesnym skróceniu czasu poszukiwania rozwiązania.
Dzięki warsztatowej pracy z narzędziem Thinking Tools uczestnicy znajdą odpowiedź na trzy fundamentalne pytania, które towarzyszą procesowi podejmowania każdej decyzji: Co zmienić?, Na co zmienić? i w końcu Jak spowodować zmianę?
Przykładowy kontekst wykorzystywania zdobytej wiedzy i doświadczenia:
Program szkolenia:
Cel: poznanie różnych pespektyw tworzenie wartości
Cel: ograniczenie zajmowania się sprawami nieistotnymi lub odwlekania realizacji
Cel: ograniczenie ryzyka nieadekwatnego rozwiązania problemu
Cel: ograniczenie ryzyka skupienia się tylko na jednym rozwiązaniu
Cel: przygotowanie planu działania.
Termin szkolenia: 07.06.2021 r.
Czas szkolenia: 8 godz.
Rozpoczęcie o godz. 9.00
Zakończenie o godz. 17.00
Szkolenie online przy użyciu platformy ClickMeeting.
Cena szkolenia:
dla członków IIA Polska - 500 zł + VAT (23%)
dla pozostałych osób - 600 zł + VAT (23%)
Oświadczenie dotyczące zwolnienia z VAT.
Cena szkolenia obejmuje:
Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia, czyli certyfikaty CPE (Continuing Professional Education) uznawanych na całym świecie w zakresie raportowania wyników doskonalenia zawodowego dla posiadaczy certyfikatów CIA, CGAP, CCSA, CRMA oraz CFSA.
Za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają 8,4 godzin CPE.
IIA Polska zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa uczestników.
Autor szkolenia i prowadzący:
Mariusz Sujka – Certyfikowany audytor wewnętrzny (CRMA CGAP) oraz SCRUM Master (PSM), akredytowany coach.
Posiadam ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze zarządzania projektami audytowymi i kontrolnymi oraz ponad piętnastoletnie w prowadzeniu szkoleń.
Przez wiele lat współpracowałem z Radą Instytutu Audytorów Wewnętrznych ds. Standardów Audytu Wewnętrznego. Pełniłem również funkcję lidera Podkomisji INTOSAI ds. Standardów Kontroli Wewnętrznej. Specjalizuję się w zagadnieniach oceny i wdrażania systemów kontroli, zarządzania ryzykiem, a także oceny zewnętrznej audytu wewnętrznego (QVAL).
W swojej pracy wykorzystuję narzędzia Design Thinking, UX Design, Thinking Tools (Jonah TOC) oraz podejście oparte na zwinnym zarządzaniu projektami (SCRUM, Agile PM).
Z wykształcenia jestem prawnikiem. Ukończyłem również m.in. studia podyplomowe z Psychologii Przywództwa, Akademię Trenera Biznesu oraz Akademię Coachingu.