IIA | Kalendarium | Wydarzenia | Konferencja Konkurencyjna Edukacja pt. „Uczelnia Idea. Cyfrowa Transformacja”

Konferencja Konkurencyjna Edukacja pt. „Uczelnia Idea. Cyfrowa Transformacja”

Konferencja Konkurencyjna Edukacja pt. „Uczelnia Idea. Cyfrowa Transformacja”

 

Zapraszamy na Konferencję Konkurencyjna edukacja „Uczelnia Idea. Cyfrowa Transformacja” . 

Konferencja, której organizatorami są Studia MBA Politechniki Gdańskiej, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, Gdański Klub Biznesu, ESO Audit i Fundacja GAP, odbędzie się – w ramach cyklu Open Eyes Economy on Tour – 18 kwietnia br. w Gmachu Głównym Politechniki Gdańskiej. Szczegóły dotyczące wydarzenia, w tym program, można znaleźć na stronie Link  Wstęp wolny – obowiązuje rejestracja.

Partnerem wydarzenia jest Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska. 

Szkoły wyższe przygotowują studentów do życia w świecie, który nie istnieje

Tę odważną tezę stawiają organizatorzy konferencji Konkurencyjna Edukacja pt. „Uczelnia Idea. Cyfrowa Transformacja” i zapraszają do dyskusji przedstawicieli środowisk naukowych oraz praktyków biznesu.

„Istota kształcenia w szkole wyższej nie polega (…) na wpajaniu wiedzy faktograficznej, lecz na ćwiczeniu umysłu w dochodzeniu do tego, czego nie da się znaleźć w podręcznikach” twierdził Albert Einstein. Te słowa brzmią aktualnie także dzisiaj, w czasach cyfrowej transformacji postępującej gwałtownie nie tylko w nauce i technice. Cyfrowa transformacja dotyka każdego z nas, w każdej dziedzinie życia – od codziennej komunikacji i rozrywki, przez edukację, pracę, aż po skomplikowane procesy biznesowe. Czy jesteśmy na nią gotowi? Jaki ma na nas wpływ? Jakie niesie szanse i jakie zagrożenia? Jak w pełni wykorzystać możliwości, które nam daje w sferze edukacyjnej, akademickiej, biznesowej i osobistej?

Odpowiedzi na te pytania poszukają autorytety i eksperci, których organizatorzy zaprosili do udziału w konferencji: prof. Jerzy Hausner (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), prof. Dariusz Filar (ekonomista i literat), dr Henryka Bochniarz (Prezydent Konfederacji Lewiatan), prof. Witold Bielecki (Akademia Leona Koźmińskiego), prof. Julita Wasilczuk (Politechnika Gdańska), Anna Grosiak (Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Siemens Sp. z o.o ), dr Andre Helin (Prezes Zarządu BDO), Piotr Voelkel (założyciel Grupy Kapitałowej VOX), Krzysztof Kwiatkowski (Najwyższa Izba Kontroli), Jakub Wojnarowski (ACCA) oraz goście z zagranicy: Joanna Bochniarz (Center for Innovative Education, Bruksela), Alain Heureux (Brussels Creative and Creative Ring) i Tom Clark (Center for Innovative Education, Bruksela). Wydarzenie zaplanowano w atrakcyjnej formule łączącej wykład, „power speech” i debatę oksfordzką, w której głos będzie miała również publiczność.

– Żyjemy, uczymy się i pracujemy w świecie, w którym zmiany następują z niespotykaną wcześniej prędkością. Brakuje nam czasu na głębszą refleksję nad tym, dokąd tak pędzimy. Właśnie po to – by niejako wymusić zatrzymanie się i zastanowienie –  jako organizatorzy konferencji, stawiamy odważną tezę: „Szkoły wyższe przygotowują studentów do życia w świecie, który nie istnieje”. Chcemy sprawić, by przedstawiciele środowisk biznesowych i akademickich wsłuchali się wzajemnie w argumenty za i przeciw, wyartykułowali własne opinie i otworzyli się na przemyślenia innych, a  następnie zaangażowali w programowanie i wdrażanie niezbędnych zmian w edukacji – mówi Ewa Sowińska, Partner ESO Audit, członek Rady Programowej konferencji.

Zmiany w edukacji są niezbędne. Znane są szacunki, według których 60 proc. dzieci, które obecnie rozpoczynają naukę, będzie pracowało w zawodach, które jeszcze nie istnieją. W ciągu 10-15 lat, zniknie około 40 proc. zawodów. Stanie się tak, ponieważ postępować będzie cyfrowa transformacja i automatyzacja. Pojawią się nowe zawody – dzisiaj nie potrafimy ich nawet nazwać.

– Obecny system edukacji nadal stawia na zdolność do pamięciowego odtwarzania podręcznikowej wiedzy i wąsko pojmowane przedmioty – nie pokazuje przenikania się różnych dziedzin nauki. To system, który został stworzony na potrzeby innej epoki. Jako społeczeństwo i decydenci zdajemy się nie dostrzegać, że ta epoka przeszła już do historii – mówi dr Barbara Stepnowska, dyrektor studiów MBA Politechniki Gdańskiej, członek Rady Programowej konferencji.

Raport World Economic Forum „New Vision for Education. Unlocking the Potential of Technology”, wymienia  16 umiejętności i cech, kluczowych dla XXI wieku, wymagających doskonalenia nie tylko na etapie szkoły czy studiów, ale przez całe życie. Są to m.in.: umiejętność krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów, kreatywność, zdolność komunikowania się i współpracy, ciekawość, przejmowanie inicjatywy, zdolności adaptacyjne, zdolności przywódcze, wytrwałość oraz świadomość społeczna i kulturowa. Czy jest szansa, że również polski system kształcenia postawi na ich kształtowanie i rozwój?

– Rewolucja cyfrowa niesie wiele niewiadomych. Wiele zależy od trafności przewidywań i gotowości na zmiany. Czy szkoły wyższe rzeczywiście przygotowują młodzież do życia w świecie, który nie będzie za chwile istniał? Czy świat biznesu wciąż tkwi w ramach organizacji, które nie będą potrzebne? To już nie są archaiczne rozważania sprzed paru lat o transformacji gospodarczej, mobilności pracowników, elastycznych formach zatrudnienia i ruchomym czasie pracy. To pytania fundamentalne – kogo będziemy, a jeszcze ważniejsze – kogo nie będziemy potrzebować – dodaje Dorota Sobieniecka, dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu, członek Rady Programowej konferencji.

Konferencja, której organizatorami są Studia MBA Politechniki Gdańskiej, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, Gdański Klub Biznesu, ESO Audit i Fundacja GAP, odbędzie się – w ramach cyklu Open Eyes Economy on Tour – 18 kwietnia br. w Gmachu Głównym Politechniki Gdańskiej. Szczegóły dotyczące wydarzenia, w tym program, można znaleźć na stronie http://fwd.edu.pl/konkurencyjnaedukacja/. Wstęp wolny – obowiązuje rejestracja.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli:

Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Rektor Politechniki Gdańskiej.

 

To prevent automated spam submissions leave this field empty.